niedziela, 29 marca 2015

"Zostań, jeśli kochasz" Gayle Forman


Tytuł: Zostań, jeśli kochasz.
Autor: Gayle Forman
Liczba stron: 243
Opis: Mia straciła wszystko. Czy miłość pokona śmierć?

Po tragicznym wypadku, w którym zginęli jej najbliżsi, Mia trwa w stanie dziwnego zawieszenia. Musi podjąć decyzję, czy walczyć o odzyskanie przytomności, czy też poddać się i umrzeć. Próbując rozstrzygnąć ten dylemat, wspomina dotychczasowe życie.

Poruszająca książka o dającej wsparcie rodzinie, przyjaźni, samotności i znajdowaniu swego miejsca na ziemi, o umiejętności żegnania się z przeszłością i przyjmowania tego, co nadchodzi. "Zostań, jeśli kochasz" opowiada o potędze miłości i wyborach, których każdy z nas musi dokonać.






„Zostań, jeśli kochasz”, a właściwie „Jeśli zostanę” jest opowieścią z życia siedemnastoletniej Mii, która w wyniku wypadku zapada w dziwną śpiączkę. Dziewczyna wyszła ze swojego ciała w postaci czegoś w rodzaju ducha, niewidoczna dla innych, nie mogąca niczego poczuć. Jednak ma wybór, ona sama zdecyduje nad swoim losem: obudzi się czy wybierze śmierć?
               Jest to naprawdę smutna historia, nie jedna z tych ukoloryzowanych, z dodatkami fantastycznymi, ale jak najbardziej prawdziwa; taka, która może zdarzyć się każdemu. Wzruszająca i chwytająca za serce, opowiada głównie o miłości, zarówno rodzicielskiej jak i do przyjaciół i chłopaka. Pokazuje, że nawet w najgorszej sytuacji zawsze znajdzie się coś, dla czego warto żyć. 
                Słyszałam mnóstwo pozytywnych opinii o tej książce, ale szczerze mówiąc myślałam, że w moim przypadku to będzie tak samo jak z „Rywalkami”: wszystkim się podoba, zachwycają się tym, w czasie gdy dla mnie było słabe. Jednak spotkało mnie pozytywne zaskoczenie, ta książka naprawdę mnie wciągnęła. Nie jest to typowe romansidło i sądzę, że jest warta uwagi.          
             Jak najbardziej polecam każdemu. Pamiętajcie, że warto żyć dla miłości. 



Moja ocena:

8/10




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz coś od siebie. Wyraź swoją opinię. Zostaw po sobie ślad. Nie jesteś kolejną osobą, która weszła na tego bloga; jesteś Czytelnikiem. Osobą, dla której mogę pisać, która napawa mnie motywacją, a dzięki której blog wciąż się poszerza i rozwija. Dziękuję, że tu jesteś :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.