poniedziałek, 14 marca 2016

Girl Book Tag

Do tego tagu zostałam nominowana przez Lexi z bloga http://olabylexi.blogspot.com, serdecznie dziękuję! Szczerze, nie znam zasad, ale, z tego co czytam, trzeba do poszczególnych kategorii dobrać jedną - żeńską - postać książkową. To może być trudne, zważywszy, że nie przepadam za żeńskimi postaciami, ale spróbuję :D


1. Troskliwa - postać, której nie można nie pokochać.
Są takie...? 
Dobra, żartuję. Trochę nawiązanie do stereotypu, że wszystkie żeńskie postacie działają na nerwy. Ja wybieram Lunę Lovegood z Harry'ego Pottera. Nie spotkałam się jeszcze z negatywnymi komentarzami na jej temat, a mi ta postać bardzo się spodobała. 

2. Kumpela - postać, z którą mogłabyś/mógłbyś się zaprzyjaźnić. 
Zdecydowanie Tessa Gray z Diabelskich Maszyn. Nie wiem, dlaczego, po prostu czytając tę trylogię czułam się bardzo blisko z Tessą, plus jesteśmy całkiem podobne.

3. Kokietka - postać, która pojawia się zawsze w nieodpowiednim momencie.
Myślę, myślę i chyba nic nie wymyślę. Może troszkę naciągając, mogłabym zaliczyć Afrodytę z Olimpijskich Herosów. 

4. Rozpustna - postać myśląca tylko o sobie. 
Cathy Dollanganger z Kwiatów na Poddaszu. Pierwsza postać, która wpadła mi do głowy. Po prostu to jak planowała zemstę, jak starała się upodobnić do matki, stać się najlepszą primabaleriną... brr. 

5. Poprawna - postać, która musi mieć wszystko zaplanowane i przygotowane na każdą okazję. 
Annabeth Chase z Percy'ego Jacksona. Tak jakoś. 

6. Zachwycona - postać zgadzająca się an wszystko, rzadko mająca swoje zdanie. 
Nie mogę sobie przypomnieć żadnej takiej postaci. Pamiętajmy, że to zazwyczaj dziewczyny w książkach lubią mieć swoje zdanie :D

7. Lwica - postać, która zawsze ma wysokie wymagania i trudno ją czymkolwiek zadowolić. 
Dałabym tutaj Isabelle Lightwood z Darów Anioła, ale również Jessamine Lovelace z Diabelskich Maszyn. Obie miały charakterek i wysokie wymagania.

8. Agresywna - postać kic ass.
Zdecydowanie Clarisse La'Rue z Percy'ego Jacksona. Ta dziewczyna była niezła, rzadko można spotkać tak mocną bohaterkę.

9. Zmienna - postać, która często zmienia uczucia.
Czyli bohaterka numer jeden na mojej liście znienawidzonych bohaterek - America Singer z Rywalek. Nie dało się po prostu czytac tego jej niezdecydowania.

10. Zraniona - postać po przejściach. 
Patrzę się na swoją biblioteczkę i myślę nad Sky z Hopeless oraz Callie ze Startera. Chyba jednak zdecyduję się na Callie, bo w końcu na jej oczach umierali ludzie, w dodatku straciła swoje własne ciało.


To by było na tyle. Jeszcze raz serdecznie dziękuję za nominację, ja natomiast nominuję:
http://recenzjekawoholika.blogspot.com
http://zatracona-w-innych-swiatach.blogspot.com
http://czytanie-chwile-rozkoszy.blogspot.com

Miłego dnia! :)

3 komentarze:

  1. Dziękuję za nominację. Postaram się wykonać, ale niczego nie obiecuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepraszam, dopiero teraz zobaczyłam, że mnie nominowałaś! Dziękuję serdecznie, na pewno zrobię ten TAG u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nominowałam Cię do challengu! Mam nadzieję, że się spodoba Tobie wybrana przeze mnie książka! http://olabylexi.blogspot.com/2016/04/read-more-books-challenge.html
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Napisz coś od siebie. Wyraź swoją opinię. Zostaw po sobie ślad. Nie jesteś kolejną osobą, która weszła na tego bloga; jesteś Czytelnikiem. Osobą, dla której mogę pisać, która napawa mnie motywacją, a dzięki której blog wciąż się poszerza i rozwija. Dziękuję, że tu jesteś :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.