wtorek, 23 maja 2017

Baśń dla dorosłych, czyli "Dwór cierni i róż" Sarah J. Maas.

 
Tytuł: Dwór cierni i róż.
Cykl: Dwór cierni i róż.
Autor: Sarah J. Maas.
Tytuł oryginału: A Court of Thorns and Roses.
Wydawnictwo: Uroboros.
Liczba stron: 524.
Gatunek: Fantastyka.
Opis: Dziewiętnastoletnia Feyra jest łowczynią. Podczas srogiej zimy zapuszcza się w pobliże muru, który oddziela ludzkie ziemie od Prythianu, krainy zamieszkanej przez rasę obdarzonych magią śmiertelnie niebezpiecznych stworzeń, która przed wiekami panowała nad światem. Podczas polowanie Feyra zabija ogromnego wilka. Wkrótce w drzwiach jej chaty staje pochodzący z wysokiego rodu Tamlin w postaci złowrogiej bestii, żądając zadośćuczynienia za ten czyn. 
Feyra musi wybrać - albo zginie w nierównej walce, albo uda się razem z Tamlinem do Prythianu i spędzi tam resztę swoich dni. Pozornie dzieli ich wszystko - wiek, pochodzenie, ale przede wszystkim nienawiść, która przez wieki narosła między ich rasami. Jednak tak naprawdę są do siebie podobni o wiele bardziej, niż im się wydaje. Czy Feyra będzie w stanie pokonać swój strach i uprzedzenia? 


Po przeczytaniu “Szklanego tronu” nie mogłam sobie odpuścić tej książki. Lubię wszystkie historie na podstawie bajek, a “Piękna i Bestia” jest moją ulubioną. Po wielu przeczytanych pozytywnych opiniach mogę z dumą moją recenzję do nich dorzucić. 
 Potrzebujemy nadziei, bo ona daje nam siłę, by trwać. Więc pozwól jej zachować tę nadzieję, Feyro. Pozwól jej marzyć o lepszym życiu. O lepszym świecie.
    Feyra niegdyś mieszkała w ogromnym domu, jej rodzina była jedną z bogatszych i nigdy niczego im brakowało. Wystarczył jeden zły ruch, jedna źle podjęta decyzja, by to wszystko się zapadło. Od upadku Feyra z dwiema siostrami i ojcem mieszkają w wiosce, w biedzie i niedostatku. Dlatego dziewczyna postanowiła nauczyć się polowania, by mieć czym wyżywić rodzinę. Pewnego dnia zapuściła się zbyt daleko i zabiła zwierzę, którego zabijać nie powinna. Przez to musi opuścić swoją wioskę, swoją rodzinę, by zamieszkać wraz z Tamlinem na jego Dworze. Nad Dworem jednak ciążą sekrety, a Feyra ma mało czasu na ich rozwikłanie. Jeśli jej się nie uda, może to się źle skończyć nie tylko dla ludzi, ale również dla magicznej części krainy. 
 - Nie umiesz czytać i pisać, a jednak nauczyłaś się polować. Nauczyłaś się walczyć o przetrwanie. Jak?
Zatrzymałam się ze stopą na progu.
- To łatwe, kiedy ponosisz odpowiedzialność za życie innych, nie tylko własne, prawda? - odparłam. - Robisz to, co trzeba.
    Uwielbiam magiczne klimaty; dwory, zamki, inne istoty. Ucieszyłam się, że autorka rozwija historię Fae, o których wspomina w “Szklanym tronie”. Jest to połączenie romansu z krwawą fantastyką, a wraz z czytaniem uświadamiamy sobie, że nie wszystko jest tak usłane różami, jak się wydaje. To była idealna książka dla mnie, więc przyszykujcie się na dużo cukru w tej recenzji. 
 Ciesz się swoim ludzkim sercem, Feyro. Żałuj tych, którzy nie czują już nic.
    Historia jest jednocześnie piękna, jak i mroczna i tajemnicza. Mam wrażenie, że Maas ma słabość do silnych bohaterek, bo Feyra jest, pewną swojego dziewczyną, która dla miłości zrobi wszystko. Oczywiście, nie obyło się bez momentów, kiedy krzyczałam “Ty głupia dziewucho!”, ale potem okazywało się, że gdyby bohaterka nie zareagowała tak, a nie inaczej, to autorka nie pociągnęłaby historii dalej. Czytanie szło mi błyskawicznie, cały czas byłam ciekawa tego, co znajduje się w następnym rozdziale. Dostajemy wątek miłosny oraz pełno przelanej krwi – autorka nie ogranicza się tylko do jednej rzeczy. Mamy też czarujących bohaterów i możemy zagłębić się w świat czarodziejskich Fae. 
 Dla niej nie istniały żadne ograniczenia. Gdy znajdzie miejsce, które naprawdę będzie mogła nazwać swoim, świat padnie jej do stóp.
    Z uwagi na sceny erotyczne oraz brutalne książka nie jest pisana młodym czytelnikom. I, uwaga, trzeba naprawdę wczuć się w historię, bo ma ona swój klimat. Z początku może się dłużyć, ale nie zapominajmy, że w bajce też przez większość czasu Bella i Bestia tylko się w sobie zakochiwali.

Moja ocena: 10/10 


►Dwór cierni i róż          Dwór mgieł i furii          A Court of Wings and Ruin

12 komentarzy:

  1. Książka czeka na półce na przeczytanie, razem z drugim tomem - wprawdzie nie sądzę, by ją uwielbiała tak, jak Ty, ale sprawdzić sprawdzę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ją uwielbiłam, bo po prostu perfekcyjnie trafiła w moje klimaty, ale nawet jak Tobie się tylko spodoba, to i tak będzie dobrze :)

      Usuń
  2. Tak bardzo chcę tę książkę przeczytać! Poluję na nią od dłuższego czasu, jednak do tej pory nie udało mi się jej kupić. Mam zamiar to w najbliższym czasie zmienić, tym bardziej, że uwielbiam książki pisane na motywach baśni, a Piękna i Bestia jest jedną z moich ulubionych :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Kooocham to <3
    Sarah J. Maas jest moją mistrzynią <3 Zarówno Szklany tron jak i Dwór to genialne książki i już nie mogę się doczekać aż sięgnę po drugi tom Dworu. <3
    Pozdrawiam! :)
    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również czekam na okazję, kiedy drugi tom będzie mógł trafić w moje łapki :D

      Usuń
  4. Coś ostatnio pojawia się dużo opinii właśnie o Dworze. Sama jeszcze nie czytałam, ale kocham Sarah za Szklany tron, więc i ta serial powinna mi się spodobać.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam opinię, że Dwór jest gorszy od Tronu, ale jak dla mnie czym mu nie ujmuje. Nawet jeśli pierwsza część jest średnia, to słyszałam, że kolejne nadrabiają :D

      Usuń
  5. Dwóóóóóór <3 Zabieraj się koniecznie za drugą :D

    Pozdrawiam ;)
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja na początku nie byłam zadowolona z tego, że autorka znowu wykorzystuje Fae. Wolałabym coś odrębnego, ale z czasem się z tym pogodziłam i teraz się nie czepiam ;P Uwielbiam zarówno pierwszy tom, jak i drugi :D To zdecydowanie jedna z moich ulubionych serii :D
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam i na razie raczej nie mam zamiaru, ale przedstawiłaś tę książkę tak ciekawie, że może kiedyś się skuszę ;) Dodaję twój blog do obserwowanych i będę śledzić kolejne recenzje <3

    Pozdrawiam :)
    http://mala-czytelniczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Napisz coś od siebie. Wyraź swoją opinię. Zostaw po sobie ślad. Nie jesteś kolejną osobą, która weszła na tego bloga; jesteś Czytelnikiem. Osobą, dla której mogę pisać, która napawa mnie motywacją, a dzięki której blog wciąż się poszerza i rozwija. Dziękuję, że tu jesteś :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.