wtorek, 27 czerwca 2017

Zapowiedzi książkowe na lipiec

Odkąd prowadzę bloga, nie wstawiałam żadnych zapowiedzi. Głównie spowodowane było to tym, że nie byłam na bieżąco w książkowej sferze, dowiadywałam się o premierze książki już po jej wydaniu i z czytaniem było u mnie średnio. Teraz to wszystko wskoczyło na właściwe tory i zaczęłam bardziej interesować się nowościami. Zatem chcę się z Wami podzielić książkami, które mogą zapełnić mój koszyk w najbliższym miesiącu. Może Wam też coś wpadnie w oko? 

Data wydania: 5 lipca.
Tytuł: Replika.
Autor: Lauren Oliver.
Wydawnictwo: Otwarte. 
Opis: Gemma ma kompleksy. Od zawsze była chorowita i dużo czasu spędzała w szpitalach – nosi po nich pamiątkę w postaci blizny w okolicy serca. W szkole koleżanki jej dokuczają, chłopaki z klasy nie interesują się nią i nie ma przyjaciół. Rodzice chcąc wynagrodzić córce trudne dzieciństwo, trzymają ją pod kloszem, ale to nie wpływa dobrze na Gemmę. Gdy pojawia się okazja wyjazdu na wycieczkę na Florydę, dziewczyna postanawia wyrwać się ze swojej miejscowości i na chwilę zapomnieć o swoich troskach. Niestety, w ostatniej chwili rodzice zakazują jej wyjazdu. Gemma podsłuchuje ich rozmowę i dowiaduje się, że ma to związek z tajemniczą kliniką w Heaven, znajdującą się na wyspie niedaleko miejsca, gdzie miała jechać. Postanawia więc uciec z domu i sprawdzić, co tak naprawdę tam się stało. Jakie tajemnice odkryje? I co łączy ją z Lirą, dziewczyną, którą spotka na swojej drodze?
Dwie dziewczyny, dwie historie, jedna zapierająca dech w piersiach powieść. Poznaj losy Gemmy i Liry w niezwykłej formie. W każdym momencie możesz odwrócić książkę i spojrzeć na wydarzenia oczami drugiej bohaterki. 
Źródło: Lubimy Czytać. 

Z Lauren Oliver mam minimalne znajomości. Czytałam pierwszą część Delirium, która mi się podobała i Panikę, która była mocno średnia. Ta książka, choć już sam opis sprawia, że książka wydaje się być przewidywalna, jakoś mnie do siebie przyciąga. Interesujące jest też ostatnie zdanie tego opisu. 


Data wydania: 5 lipca.
Tytuł: Blisko ciebie.
Autor: Kasie West.
Wydawnictwo: Feeria Young.
Opis: Autumn spotyka nieprzyjemna sytuacja: przez przypadek zostaje zamknięta w szkole na cały weekend. Gdy wydaje jej się, że gorzej już być nie może, okazuje się, że ma towarzysza. Dax to gość, o którym niewiele wiadomo, poza tym że nie cieszy się dobrą opinią: ciągnie się za nim wspomnienie bójki i poprawczaka. Autumn cały czas ma nadzieję, że Jeff, jej prawie-chłopak, odgadnie, co się jej przydarzyło, i zaraz po nią wróci. Ale Jeff nie przychodzi. Nikt jej nie szuka.
Wygląda więc na to, że Autumn spędzi następne dni, jedząc przekąski z automatu i gadając z gościem, który ewidentnie nie ma na to ochoty. Na początku rozmowa się nie klei, ale gdy Autumn i Dax stopniowo otwierają się przed sobą, dziewczyna widzi, że coś między nimi iskrzy... i zaskakuje. Ale czy poza szkolną biblioteką ich uczucia mają szansę na przetrwania? Czy każde pójdzie swoją starą drogą, czy może… wyruszą wspólną ścieżką? 
 Źródło: Lubimy Czytać.

Nie czytałam żadnej książki tej autorki, a mimo to mam wrażenie, że je znam. Może to dlatego, że gdzie nie zaglądnę, na Facebooka czy Instagrama, jej książki tam są. Mam wrażenie, jakby co chwile wydawała nowe, bo ciągle widzę kolejne tytuły. Chyba warto w końcu się z nią zapoznać, prawda? A czy ta książka będzie pierwsza, czy inne, zdecyduję później. 


Data wydania: 28 czerwca.

Tytuł: Pojedynek na słowa.
Autor: Connie Willis.
Wydawnictwo: Albatros.
Opis: Niedaleka przyszłość. Prosty zabieg ambulatoryjny robi prawdziwą furorę wśród zakochanych. Najnowszy wynalazek medycyny ma zwiększyć wzajemne zrozumienie między partnerami, a tym samym zbliżyć ich do siebie. Briddey Flannigan jest zachwycona, gdy jej chłopak, Trent, proponuje, by jeszcze przed ślubem poddali się zabiegowi, który scementuje ich związek. Dzięki temu staną się sobie jeszcze bliżsi. Ale nie wszystko idzie zgodnie z planem. Okazuje się, że musiało dojść do jakiejś pomyłki, bo Briddey czuje się zespolona, tyle że nie ze swoim chłopakiem.
To więcej niż dziewczyna może znieść. Ale to dopiero początek kłopotów. Briddey szybko uświadomi sobie, że nadmiar informacji nie jest niczym dobrym, a miłość i komunikacja międzyludzka są o wiele bardziej skomplikowane, niż kiedykolwiek mogłaby przypuszczać.
Źródło: Lubimy Czytać.

Może nie jest to premiera lipcowa, ale musiałam ją tu wrzucić. Mogłoby się wydawać, że po Diabolice, która była chyba moim zawodem roku, nie będę chciała czytać kolejnych futurystycznych książek. I po części tak jest, nie mam ochoty na żadne książki, które są oparte na tych samych schematach, z których powstała Diabolika, a nawet dystopie nie bardzo mnie ciągną. Jednak Pojedynek na słowa przyciągnął mnie do siebie i jestem jej ciekawa. Okładka przypomina mi Chłopaka, który stracił głowę, którego bardzo miło wspominam, poza tym jest bardzo ładna. Pokładam nadzieję w tej książce, by przywróciła mi wiarę w sciene-fiction. 

Data wydania: 5 lipca.
Tytuł: Indeks szczęścia Juniper Lemon.
Autor: Julie Israel.
Wydawnictwo: IUVI.
Opis: Minęło sześćdziesiąt pięć dni od wypadku, który na zawsze odmienił życie Juniper. Świat bez jej cudownej starszej siostry Camilli stał się zimnym i smutnym miejscem.
Pewnego dnia Juniper odkrywa list siostry napisany w dniu wypadku. List, w którym Cam zrywa z tajemniczym „Ty”. Juniper jest w szoku – nic nie wiedziała o związku siostry i ziejąca dziura w jej sercu wydaje się jeszcze większa: kim tak naprawdę była Cam? Postanawia się tego dowiedzieć, odkryć tożsamość adresata i dostarczyć mu list.
Ale wtedy coś gubi. Drobiazg, niewielką kartkę. Jedną z wielu, na których codziennie notuje swój prywatny poziom szczęścia i katalog własnych „wzlotów i upadków dnia”. A ta fiszka jest wyjątkowa: zawiera tajemnicę, o której nikt nie może się dowiedzieć.
Do czego prowadzi grzebanie (dosłownie i w przenośni) w cudzych śmieciach?
Czy odkrywanie małych i wielkich tajemnic otaczających ją ludzi to jest właśnie to, czego Juniper potrzebuje, aby uporządkować własny życiowy bałagan?
Źródło: Lubimy Czytać.

Brakuje mi lekkiej książki, którą przeczytam w dwa dni, która może będzie tylko przyjemną lekturą, a może nawet czymś więcej. Indeks szczęścia zapowiada się ciekawie i mam nadzieję, że znajdę w niej to, czego oczekuję. 


Data wydania: 26 lipca.
Tytuł: Illuminae.
Autor: Amie Kaufman & Jay Kristoff.
Wydawnictwo: Otwarte.
Opis: Rok 2575. Kolejny zwykły dzień w kolonii Kerenza, założonej przez megakorporację KWU, by wydobywać rzadkie surowce. O poranku Kady Grant rzuca swojego chłopaka Ezrę Masona i postanawia, że już nigdy się do niego nie odezwie. Nie spodziewa się jednak, że za kilka godzin będzie świadkiem inwazji BeiTechu, która ją i tysiące innych osób pozbawi domu.
Tych, którym udało się przeżyć, ewakuują trzy statki kosmiczne: Alexander, Hypatia oraz Copernicus. Ściga je wrogi pancernik Lincoln. Jego zadaniem jest uciszyć świadków brutalnego ataku na planetę. Tymczasem na pokładzie Copernicusa rozprzestrzenia się śmiertelnie niebezpieczny wirus, a system sztucznej inteligencji sterujący Alexandrem staje się... największym wrogiem ocalałych.
Kady włamuje się do zaszyfrowanej pamięci statków i odkrywa przerażającą prawdę o wydarzeniach dziejących się na jej oczach. Tylko jedna osoba może powstrzymać zagładę – jej (były!) chłopak Ezra.
Illuminae to powieść, która wprowadzi cię w XXVI wiek. Zamiast klasycznej narracji –niezwykłe dossier: tajne raporty wojskowe, e-maile, plany i schematy, odczyty z procesorów komputerowych. Czytając je, poczujesz się, jakbyś był w samym centrum wydarzeń! 
Źródło: Lubimy Czytać.

Jakiś czas temu Moondrive robiło akcję "Wydaj z nami Illuminae". Za 30zł miało się książkę, bodajże z gadżetami, która teraz sama kosztuje 50zł. Ja, jak to ja (jestem okropnie zła), całkowicie o tym zapomniałam. Jestem ciekawa jej nietypowej narracji, no i w połowie autorką jest Amie Kaufman, która pisała "W ramionach gwiazd", a które bardzo lubię. Mam nadzieję, że uda mi się gdzieś trafić na nią z drugiej ręki po taniości, bo nie chcę jej sobie odpuszczać. 


Czy któraś z tych książek Was interesuje? Może, w przeciwieństwie do mnie, nie zapomnieliście zamówić Illuminae?
 

8 komentarzy:

  1. Ja w ostatniej chwili zamówiłam i niedługo Illuminae będzie moje :) Na pozostałe książki z tej listy raczej nie mam ochoty, ale zobaczymy ;)

    http://mala-czytelniczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Na razie nic mnie nie interesuje. To dziwne, ostatnimi czasy w ogóle nie mam ochoty na nowości.

    Pozdrawiam,
    Izzy z Heavy Books

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja skusiłam się na tę akcję Moondrive. Uznałam, że w sumie 30 zł za książkę + torbę i jakieś zakładki/pocztówki, to dobra cena, tym bardziej, że czekałam na polskie wydanie tej powieści i i tak bym kupiła. Poza tym interesuje mnie "Tak blisko" Kasie West :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Strasznie zaciekawiła mnie "Replica".

    https://holding-some-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. ,,Blisko ciebie" już u mnie w domu i cieszę się, że będę mogła ją przeczytać :D

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  6. Replikę właśnie czytam, a Blisko ciebie z pewnością kupię <3 Indeks szczęścia tez mnie intryguje :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety żadna z przedstawionych pozycji mnie nie zaciekawiła. Dla mnie najbardziej livzy się w tym miesiącu Zdrajca tronu <3

    Pozdrawiam!
    zaczytana-w-fantastyce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. O ty kochana kobieto! Toż to ja zapomniałam, że przecież kupiłam Illuminae i że niedługo ma przyjść :O :O

    Pozdrawiam ;)
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.