sobota, 22 kwietnia 2017

Jesteś łowcą czy zwierzyną? Czyli "Ukryta łowczyni" Danielle L. Jensen.


Tytuł: Ukryta łowczyni.
Cykl: Trylogia Klątwy (Tom 2).
Autor: Danielle L. Jensen.
Tytuł oryginału: Hidden Huntress.
Wydawnictwo: Galeria Książki.
Liczba stron: 500.
Gatunek: Fantastyka.
Opis: W mieście pod górą tyran sprawuje władzę absolutną. Jedyny troll, który byłby zdolny mu się przeciwstawić, został oskarżony o zdradę i uwięziony. Cécile uciekła z mrocznego Trollus, ale już wkrótce zdała sobie sprawę, że wcale nie znajduje się poza zasięgiem władzy króla i jego manipulacji Cécile mieszka z matką w Trianon i każdego wieczora występuje na deskach sceny operowej. Za dnia zaś niestrudzenie szuka Anushki, czarownicy, która przez pięć stuleci umykała trollom. A niezależnie od tego, czy zwycięży, czy poniesie porażkę, jej bliscy zapłacą wysoką cenę.
Aby odnaleźć Anushkę, dziewczyna musi zagłębić się w magię, która jest mroczna i zabójcza. Czarownica jest jednak przebiegła, a Cécile może się okazać nie tylko łowczynią, ale i zwierzyną.

W drugiej części Trylogii Klątwy Cecile ma wszystko to, o czym marzyła. Mieszka z matką w Trianon, śpiewa na scenie, a ludzie ją uwielbiają. Można by pomyśleć, że nic jej więcej do szczęścia nie potrzeba. A jednak, w mieście pod górą uwięziona została osoba, którą kocha ponad życie, a ona sama nie może się skupić na niczym innym, jak poszukiwanie Anushki.

Dlaczego tak mocno wiążemy swój los z jedną osobą, że wszystko, czym jesteśmy, wszystko, co robimy, zależy od niej.

Być może ciało Cecile opuściło Trollus, ale nie myśli. Wciąż jest złączona z Tristanem, więc czuje cały jego ból, złość i strach, a to tylko podbudza jej emocje. Zamieszkała w Trianon i śpiewa, tak jak chciała, ale jedyne o czym myśli, to jak i gdzie znaleźć Anushkę i uwolnić Tristana. Jednocześnie bije się z myślami, bo uwolnienie jego będzie skutkowało uwolnieniem również Rolanda, który pragnie jedynie spalić świat. W poszukiwaniach Anushki pomagają jej Chris oraz Sabine, a także pewna osoba, którą spotykają przypadkiem, a która może okazać się bardzo pomocna. Umysł Cecile wariuje, dziewczyna związana jej obietnicą, a obietnica złożona trollowi jest ważna aż do śmierci. A dopóki ona nie może wykonać swojego zadania, wiążące ją słowo będzie cal po calu ogarniało szaleństwem jej myśli.

Nadzieja. Rzadko sobie na nią pozwalałem, ponieważ z jej powodu musiałem znosić wiele gorzkich rozczarowań.

Spotkałam się z opiniami, że ta część jest trochę gorsza od poprzedniej, ale osobiście tego nie podzielam. Może rzeczywiście mogłaby być skrócona o parę scen, ale autorka i tutaj dała nam pełną dawkę zagadek, akcji i tajemnic. Razem z Cecile poszukujemy Anushki i jednocześnie szukamy rozwiązania na problem, jakim jest uwolnienie trolli. Dziewczyna jest w pułapce, uwięziona między Anushką i trollami, i sama już nie wie, komu ufać. Ci, którzy wydawali się być źli, teraz zdają się im pomagać, a ci z pozoru niegroźni, teraz stanowią największe zagrożenie. Wpadamy w sieć zagadek i tajemnic, które trudno rozwiązać. A tożsamości Anushki Cecile być może wolałaby nigdy nie poznawać.

Szczęście jest tym, na czym polegają ci, którzy nie umieją planować.

W drugim tomie Trylogii Klątwy dostajemy kolejną dawkę emocji. Ci, którzy pokochali Porwaną pieśniarkę będą równie tak samo zachwycać się Ukrytą łowczynią. Podobało mi się, że poznaliśmy bliżej postacie, które w pierwszej części były tylko na chwile, jak Chris i Sabine. Nic się nie zmieniło, to dalej kraina magii za zasłoną tajemnic i kłamstw, które Cecile musi pokonać i zmierzyć się z tym, co przygotował dla niej los.

Moja ocena: 10/10

Znajdź mnie też tutaj:

10 komentarzy:

  1. Już nie mogę się doczekać tej części i coś czuję, że spodoba mi się nawet bardziej niż pierwsza, do której zbierałam się trzy razy i w końcu za trzecim się udało. xD
    Pozdrawiam! :)
    http://recenzjeklaudii.blogspot.com/2017/04/pomerdany-konkurs-wygraj-ksiazke-by.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak bardzo nie mogę doczekać się tej części! <3
    Pozdrawiam :)
    Zapraszam na mój kanał na YT
    oraz blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najszybciej zabieraj się za czytanie <3

      Usuń
  3. Te fragmenty z fabułą to ja tak tylko inko inko wzrokiem przeleciałam, bo sobie nie chcę zaspoilerować. Ale utwierdzasz mnie w przekonaniu, że popełniam błąd zwlekając z lekturą

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem :D Więc trzeba nadrobić :D

      Usuń
  4. Ja uważam tą cześć za słabszą tylko ze względu na to, że bardzo szybko odkryłam kim była Anushka i trochę to wpłynęło na przyjemność czytania. Aczkolwiek cała seria jest bardzo dobra :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszyscy szybko odkryli, kim była Anushka, tylko ja miałam zaskoczenie xD

      Usuń
  5. Mam w planach pierwszy tom dlatego po twojej recenzji jedynie przeleciałam wzrokiem, bo nie chcę spoilerów. Mam madzieję, że mi spodoba się równie bardzo jak tobie!

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!
    zaczytana-w-fantastyce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwsza część przeczytana, także wypadałoby się wkrótce zabrać za kolejną. :D
    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.